Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky – PPživě – Ve vteřině

 

I.

Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

 

PPživě s.r.o.

IČ: 06625738

DIČ: CZ06625738

se sídlem: třída Karla IV. 502/23, 500 02 Hradec Králové

Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové  oddíl C, vložka 40661.

kontaktní údaje:

e-mail: eshop@vevterine.cz

telefon: 724 587 551

web: wwwv.vevterine.cz

(dále jen „prodávající“)

 

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.eshop/vevterine.cz (dále jen „internetový obchod“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

 

II.

Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
  4. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

 

III.

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
  • prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  1. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
  2. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku kupující odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko objednat. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.
  3. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na e-mailovou adresu kupujícího.
  4. Pokud prodávající není schopný některý z požadavků objednávky Kupujícího splnit (zejména z důvodu vyčerpání zásob zboží), zašle Kupujícímu e-mail s návrhem na uzavření kupní smlouvy k jinému zboží nebo s pozdějším termínem dodání. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
  5. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo e-mail prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
  6. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.

 

  1. Předmětem kupní smlouvy může být i dodání zboží chráněného autorským právem či jinými právními předpisy týkajícími se ochrany práv duševního vlastnictví. Konkrétně se může jednat o nákup edukačních textů, audio či video obsahu, který je Kupujícím dodáván elektronicky (tzn. Digitální obsah). V případě, že Kupující v e-shopu prodávajícího zakoupí Digitální obsah či edukační nebo jiné materiály, bere současně s těmito obchodními podmínkami na vědomí i toto licenční ujednání, které je jejich nedílnou součástí.

 

  1. a) Digitální obsah Prodávající jakožto autora Digitálního obsahu nebo jako držitel licence či podlicence k takovému předmětu poskytuje Kupujícímu při jeho zakoupení příslušnou licenci/podlicenci, jejímž obsahem je právo Digitální obsah užít ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon) dále stanoveným způsobem. Obsahem licence či podlicence je právo Kupujícího Digitální obsah či Edukační/Jiné materiály užít pro osobní či vnitřní potřebu nebo za účelem edukace veřejnosti, avšak nikoliv za účelem přímého či nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu a vždy bezúplatně, a to tak, aby takovým způsobem užití docházelo i k naplnění poslání Prodávajícího s tím, že odpovídajícím a zamýšleným způsobem užití je především bezúplatné/bezúplatná:

 

  • zpřístupnění Edukačních materiálů či Digitálního obsahu v čekárnách či ordinacích zdravotnických zařízení nebo na jejich webových stránkách,
  • prezentace a distribuce Edukačních materiálů ve školách a jiných vzdělávacích zařízeních či na akcích, jejichž smyslem je vzdělávání veřejnosti v dané oblasti,
  • prezentace Digitálního obsahu ve školách a jiných vzdělávacích zařízení či na jiných akcích, jejich účelem je vzdělávání veřejnosti v dané oblasti
  • užití Jiných materiálů pro osobní či vnitřní potřebu.

 

  1. b) Kupující bez předchozího písemného souhlasu Prodávajícího není oprávněn Digitální obsah či Edukační nebo Jiné materiály za účelem přímého nebo nepřímého hospodářského nebo obchodního prospěchu rozmnožovat, rozšiřovat (formou prodeje a nabízení k prodeji), pronajímat nebo sdělovat veřejnosti (ze záznamu, prostřednictvím TV, rozhlasu či jiného prostředku), tj. zejména není oprávněn takto zakoupený obsah a materiály použít při výkonu podnikatelské či jiné výdělečné činnosti za účelem dosažení zisku a zejména k jejich prodeji či k prezentaci a vystavování na akcích pořádaných Kupujícím či třetí osobou fyzicky či online za úplatu.

 

  1. c) Kupující rovněž není oprávněn Digitální obsah či Edukační/Jiné materiály jakkoliv měnit, editovat je nebo kopírovat či do nich jinak zasahovat

 

  1. d) Kupující není povinen licenci/podlicenci využít. Kupující není oprávněn poskytnout oprávnění tvořící součást licence/podlicence třetí osobě zcela nebo zčásti. Kupující není oprávněn licenci/podlicenci postoupit třetí osobě zcela nebo zčásti.

 

  1. e) Odměna za licenci/podlicenci je v plné výši a rozsahu zahrnuta v kupní ceně zboží a Prodávající není oprávněno požadovat jakoukoliv další úplatu za licenci/podlicenci. Tím není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu škody či nemajetkové újmy, finančních sankcí či dalších nákladů předpokládaných právními předpisy nebo těmito obchodními podmínkami. Prodávající je oprávněno podmínit souhlas s využitím Digitálního obsahu či Edukačních/Jiných materiálů způsobem dle bodu d) zaplacením odměny.

 

  1. f) Licence/podlicence k Digitálnímu obsahu a k Edukačním/Jiným materiálům dle tohoto odstavce není teritoriálně omezená, není-li výslovně stanoveno jinak.

 

  1. h) Licence k dílům, která jsou předmětem autorskoprávní ochrany, trvá po dobu trvání majetkových práv; stejná doba platí i pro ostatní předměty chráněné předpisy k ochraně práv duševního vlastnictví, které podléhají autorskému zákonu, nestanoví-li právní předpis delší dobu.

 

  1. i) Kupující bere na vědomí, že Prodávající není povinno zdržet se výkonu práva, k němuž uděluje licenci/podlicenci a naopak bere na vědomí, že licence/podlicence k Digitálnímu obsahu či Edukačním/Jiným materiálům je v obdobném rozsahu poskytována i dalším Kupujícím při jejich nákupu těchto předmětů v e-shopu. Prodávající poskytne Kupujícímu součinnost nezbytnou k tomu, aby Kupující mohl licenci/podlicenci využít.

 

IV.

Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

V.

Platební podmínky a kupní cena 

 

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č 2501336724/2010, vedený u FIO banky,

 

V případě platby bezhotovostním převodem obdrží Kupující po odeslání objednávky e-mailovou zprávu s potvrzením o přijetí objednávky, která bude obsahovat i údaje o bankovním spojení, jehož prostřednictvím je kupní cena hrazena, a termín, v němž je třeba kupní cenu uhradit. Po připsání platby kupní ceny na bankovní účet Prodávajícího obdrží Kupující e-mailovou zprávu s potvrzením o přijetí platby, daňovým dokladem a informací o následné expedici zboží.

  • bezhotovostně platební kartou,
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány ComGate.

V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.

 

  1. a) Každému Kupujícímu je při uzavření kupní smlouvy zaslán daňový doklad, který slouží Kupujícímu také jako záruční list zboží.

 

  1. b) Nezaplatí-li Kupující kupní cenu zboží dle odst. 1. tohoto článku, je jeho objednávka automatický stornována.

 

  1. Dodání zboží

 

  1. Zboží je kupujícímu dodáno:
  • na adresu určenou kupujícím objednávce
  • prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil,
  • osobním odběrem v provozovně prodávajícího.

Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.

 

  1. Zboží Kupujícímu: a) zasíláme prostřednictvím České pošty, s.p. na jím uvedenou dodací adresu v České republice nebo b) doručujeme prostřednictvím služby Zásilkovna na vybranou pobočku v ČR nebo c) připravíme k osobnímu odběru na adrese uvedené v e-shopu. Digitální obsah je Kupujícímu doručován v elektronické podobě. Náklady na dodání zboží nese Kupující ve výši zobrazené před odesláním objednávky a uvedené v potvrzovacím mailu. Náklady na dodání zboží určuje Prodávající.

 

  1. Prodávající expeduje objednané produkty do patnácti (15) dnů ode dne připsání celkové kupní ceny zboží včetně nákladů na jeho dodání na bankovní účet Prodávajícího.

 

  1. Kupující bere na vědomí, že délka doby dodání zboží Českou poštou či prostřednictvím Zásilkovny není závislá na vůli Prodávajícího, které nemůže ovlivnit dobu, v níž bude zboží Kupujícímu při zasílání poštou/Zásilkovnou doručeno/připraveno k vyzvednutí. Kupující současně bere na vědomí, že další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou určit či upravit i podmínky České pošty, s.p. nebo provozovatele Zásilkovny.
  2. V případě, že je z důvodů na straně Kupujícího nutné doručovat zboží opakovaně nebo jiným než zvoleným způsobem, nese Kupující riziko a veškeré náklady s tím spojené. Opakovaným doručováním se rozumí druhé a další doručování zboží.
  3. Nepodaří-li se zboží Kupujícímu doručit a je třeba doručovat mu zboží opakovaně, zašle Prodávající Kupujícímu e-mail se žádostí o sdělení platné dodací adresy, na kterou mu lze zboží doručit, případně se sdělením o možném sjednání individuálního způsobu dodání a převzetí zboží. Nekontaktuje-li Kupující Prodávající ve lhůtě jednoho (1) měsíce od odeslání e-mailu nebo neuhradí-li současně náklady spojené s dodáním zboží na bankovní účet Prodávajícího, smlouva se od počátku ruší. Nepřevezme-li si Kupující zboží v rámci osobního odběru/Zásilkovny do jednoho (1) měsíce od uzavření kupní smlouvy, smlouva se od počátku ruší. V případě zrušení smlouvy bude Kupujícímu vrácena zaplacená kupní cena zboží, a to na jím uvedený bankovní účet, jinak na bankovní účet, z něhož byla platba přijata. Náklady na dodání zboží, které nebylo úspěšné, se Kupujícímu nevrací.
  4. Nebezpečí škody na věci přechází na Kupujícího okamžikem převzetí zboží. Kupující je povinen převzaté zboží ihned zkontrolovat, případné poškození či zničení zboží zdokumentovat a nejpozději do 24 hodin od převzetí oznámit přepravci a Prodávajícímu. Neuplatní-li Kupující své nároky plynoucí z poškození, ztráty či zničení zboží vůči přepravci, má Kupující možnost uplatnit vůči Prodávajícímu  reklamaci či odstoupit od kupní smlouvy v souladu s článkem VII. obchodních podmínek. Prodávající však upozorňuje, že okamžikem vydání zásilky a převzetím zboží přecházejí nároky Prodávajícímu vůči přepravci na Kupujícího (zejména nárok na náhradu škody). Je-li to možné, žádá Prodávající, aby Kupující řešil vzniklou situaci přímo s přepravcem, jelikož Prodávající vůči přepravci veškeré nároky ztrácí. Uplatňovat nároky týkající se poškození zboží při přepravě není možné, zajišťuje-li si Kupující přepravu nezávisle na Prodávajícím.
  5. Je-li předmětem objednávky zboží dodávka Digitálního obsahu, je zboží Kupujícímu zasíláno v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu, a to bez toho, aby Prodájavící dodávál Digitální obsah na CD, DVD, USB flash disku nebo na jiném hmotné nosiči.

 

VII.

Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.

 

Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů,

  • uzavření kupní smlouvy (je-li objednán Digitální obsah),
  • ode dne převzetí zboží,
  • ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí,
  • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží,

 

přičemž v této lhůtě je Kupující – spotřebitel povinen odeslat Prodávajícímu své oznámení o odstoupení od kupní smlouvy. Lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy v případě objednávky Digitálního obsahu počíná běžet dnem následujícím po dni uzavření kupní smlouvy, a to i v případě, že je spolu s Digitálním obsahem zakoupeno i jiné zboží, u něhož lhůta pro odstoupení od smlouvy běží ode dne jeho převzetí.

  1. Pro odstoupení od kupní smlouvy odešle Kupující – spotřebitel na e-mailovou adresu Prodávajícího uvedenou v záhlaví obchodních podmínek e-mail s oznámením o odstoupení od kupní smlouvy. Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy musí obsahovat: jméno a příjmení Kupujícího a jeho adresu, číslo objednávky včetně názvu produktů a počtu kusů a dále číslo bankovního účtu, na který má být vrácena kupní cena zboží. Kupující je povinen v oznámení řádně vyplnit všechny požadované údaje, jinak nelze jeho oznámení o odstoupení od kupní smlouvy akceptovat. Prodávající Kupujícímu – spotřebiteli následně potvrdí přijetí jeho oznámení o odstoupení od smlouvy.

 

  1. V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší a Kupující – spotřebitel je povinen odevzdat Prodávajícímu dodané zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů ode dne doručení e-mailového potvrzení Prodávajícího o přijetí oznámení Kupujícího – spotřebitele o odstoupení od smlouvy.

 

  1. Vrácené zboží je Kupující – spotřebitel povinen vrátit v bezvadném stavu, v jakém jej obdržel; zboží musí být nepoužité (kupř. nenošené, neprané), bez vad a ve stejném množství. Kupující – spotřebitel odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, přičemž Kupující – spotřebitel bere na vědomí, že Prodávající je oprávněn své nároky jednostranně započíst oproti nároku Kupujícího – spotřebitele na vrácení uhrazené kupní ceny. Ustanovení tohoto článku VII. odpovídají oznámení prodávajícího ve smyslu ust. § 1833 ve spojení s ust. § 1820 odst. 1 písm. f) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Náklady spojené s vrácením zboží do loono nese v případě odstoupení od smlouvy dle tohoto článku Kupující – spotřebitel v plné výši; toto ustanovení odpovídá oznámení dle ust. § 1820 odst. 1 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

 

  1. Prodávající vrátí Kupujícímu – spotřebiteli uhrazenou kupní cenu včetně nákladů na dodání zboží nejpozději do čtrnácti (14) dnů ode dne vrácení zboží ze strany Kupujícího – spotřebitele k rukám Prodávajícího. Prodávající si tímto vyhrazuje právo nevrátit Kupujícímu – spotřebiteli zaplacenou kupní cenu zboží dříve, než mu Kupující – spotřebitel vracené zboží předá. V případě, že Kupující – spotřebitel při uzavření kupní smlouvy zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, budou mu ze strany Prodávajícího vráceny náklady na dodání zboží maximálně do výše odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Kupní cena bude Kupujícímu – spotřebiteli vrácena bezhotovostním převodem na bankovní účet uvedený v oznámení o odstoupení zboží Kupujícím – spotřebitelem.

 

  1. Kupující – spotřebitel bere na vědomí, že nelze odstoupit od smluv vypočtených v ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
  2. Je-li společně se zbožím poskytnut Kupujícímu – spotřebiteli dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím – spotřebitelem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Kupující – spotřebitel je povinen spolu se zbožím vrátit Prodávajícímu i poskytnutý dárek, a to ve stavu, v jakém jej přijal.

 

  1. Digitální obsah: Je-li předmětem kupní smlouvy dodání Digitálního obsahu zpřístupňování Kupujícímu – spotřebiteli online, má Kupující – spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy za následujících podmínek.

 

  1. a) Souhlasí-li Kupující – spotřebitel se zpřístupněním Digitální obsahu až po uplynutí doby 14 dnů od uzavření kupní smlouvy, má právo od kupní smlouvy v této době odstoupit (Digitální obsah tak Kupující – spotřebitel obdrží až po 14 dnech od uzavření smlouvy, ale naopak má možnost si nákup v této době rozmyslet a bez udání důvodu od smlouvy odstoupit).

 

  1. b) Souhlasí-li Kupující – spotřebitel se zpřístupněním Digitálního obsahu již v době 14 dnů od uzavření kupní smlouvy, tj. v době stanovené občanským zákoníkem pro možnost odstoupení od smlouvy, a Prodávající Kupujícího – spotřebitele informoval o ztrátě nároku na odstoupení od smlouvy, pozbývá takový Kupující práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu v této době.

 

  1. c) Kupující – spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy v době 14 dnů od uzavření kupní smlouvy, jestliže Prodávající Digitální obsah zpřístupní v této době pro odstoupení, aniž by si vyžádalo předchozí souhlas Kupujícího – spotřebitele s takovým postupem nebo Kupujícího – spotřebitele opomene upozornit, že okamžité zpřístupnění Digitálního obsahu znamená ztrátu práva na odstoupení.

 

  1. d) Kupující – spotřebitel před odesláním objednávky Digitálního obsahu aktivním postupem zaškrtne, zda si přeje či nepřeje zpřístupnit Digitální obsah v době 14 dnů od uzavření kupní smlouvy a současně je informován o následcích s tím spojených.

 

 

VIII.

Práva z vadného plnění a Reklamační řád

 

  1. Prodávající v souladu s příslušnými právními předpisy odpovídá Kupujícímu, že je zboží ve shodě s kupní smlouvou a zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že zboží má jakost a vlastnosti vymíněné v kupní smlouvě, popřípadě jakost a vlastnosti pro zboží daného druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům příslušných právních předpisů a je použitelné k obvyklému účelu a dále, že je dodáváno v odpovídajícím množství, míře či hmotnosti.

 

  1. Prodávající poskytuje Kupujícímu – spotřebiteli na zakoupené zboží záruku v délce 24 měsíců, jejíž běh počíná dnem převzetí zboží. Kupující – spotřebitel je oprávněn uplatnit u Prodávajícího právo z vady, která se u zboží vyskytne v záruční době dle věty první. Projeví-li se vada zboží v době šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Kupující – spotřebitel je povinen vytknout u loono vadu ihned poté, co ji zjistil.

 

  1. Prodávající poskytuje Kupujícímu – jinému subjektu na zakoupené zboží záruku v délce šesti (6) měsíců, jejíž běh počíná dnem převzetí zboží. Vadu, která se u zboží vyskytne v záruční době, je třeba u Prodávajícího v rámci reklamace vytknout ihned poté, co byla zjištěna. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout vyřízení reklamace, kterou Kupující – jiný subjekt neuplatní včas.

 

  1. Ujednání o délce záruční doby dle odst..2 a 3 neplatí, je-li na zboží vyznačena minimální doba trvanlivosti nebo jiná doba, po kterou lze věc použít, jsou-li takové doby kratší než doby uvedené v odst. 2 nebo 3. V takovém případě je Kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se na zboží vyskytne pouze v takto vyznačené době.

 

5 V případě prodeje zboží s vadou, která nebrání užívání věci k obvyklému účelu nebo v případě prodeje zboží opotřebeného je loono povinno Kupujícího na vadu či druh a míru opotřebení upozornit a takové zboží lze prodat za cenu nižší, než je obvyklá cena bezvadné věci. V takovém případě se záruka poskytovaná ze strany Prodávajícího nevztahuje na vadu, s níž bylo zboží prodáváno a na kterou byl Kupující upozorněn.

 

6 Práva z vadného plnění dle tohoto článku – reklamaci – je Kupující povinen uplatnit u Prodávajícího prostřednictvím adresy elektronické pošty: eshop@vevterine.cz nebo doporučeným dopisem prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb na kontaktní adrese: PPživě s.r.o., třída Karla IV.  502/23, 500 02 Hradec Králové

  1. V reklamaci je Kupující povinen uvést své kontaktní údaje (jméno a příjmení/název a IČ, kontaktní adresa, e-mail, telefonní číslo), číslo objednávky, identifikaci zboží a přesný popis reklamované vady. Kupující zároveň připojí informaci o způsobu doručení reklamovaného zboží k rukám Prodávajícího, přičemž s tím spojené náklady nese Kupující. Kupující je povinen doložit Prodávajícímu záruční list a reklamované zboží současně s podáním reklamace nebo nejpozději do sedmi (7) dnů ode dne jejího uplatnění.

 

  1. V případě jejího uznání bude reklamace primárně vyřizována odstraněním vady, a to např. opravou, úpravou věci, dodáním chybějící věci nebo její části nebo dodáním nové bezvadné věci nebo její části. Nelze-li vadu zboží odstranit způsobem dle předchozí věty, může být Kupujícímu poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny zboží. Teprve v případě, že nelze vyřídit reklamaci způsobem dle předchozích vět, může Kupující od smlouvy odstoupit. Nevytkne-li Kupující u Prodávajícího vadu zboží včas, pozbývá právo odstoupit od kupní smlouvy.

 

  1. Prodávající sdělí Kupujícímu nejpozději do deseti (10) dnů ode dne obdržení reklamace, resp. reklamovaného zboží/záručního listu (pokud je Prodávajícímu předáváno později), zda uplatněnou reklamaci uznává nebo ji zamítá jako neoprávněnou (dále jen „Sdělení“).

 

  1. V případě uznání reklamace jako oprávněné se Prodávající zavazuje vyřídit reklamaci Kupujícího do třiceti (30) dnů ode dne odeslání Sdělení dle odst. 6.9 Kupujícímu, a to některým ze způsobů dle odst. 6.8 tohoto článku. O případné nemožnosti dodržet lhůtu dle předchozí věty informuje loono bezodkladně Kupujícího a současně sdělí, v jaké lhůtě bude možné reklamaci nejdéle vyřídit.

 

  1. V případě oprávněné reklamace zvolí Prodávající způsob jejího vyřízení tak, aby byl možný a účelný s ohledem na charakter vady zboží a jeho stav.

 

  1. Prodávající upozorňuje, že Kupujícímu práva z vadného plnění nenáleží, pokud Kupující při převzetí věci věděl, že zboží má vadu, nebo pokud Kupující vadu způsobil sám.

 

  1. Kupující bere na vědomí, že předmětem reklamace není obsah či souhrn informací zachycený v Edukačních materiálech či Digitálním obsahu jakožto výsledků tvůrčí činnosti a poznatků Prodávajícího zpracovaných dle jeho úvahy. V případě tohoto typu zboží může být předmětem reklamace kupř. nefunkčnost odkazu pro stažení Digitálního obsahu či faktické zjevné vady Edukačních materiálů.

 

 

IX.

Společná ujednání

 

  1. Doručování se mezi stranami děje prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb, prostřednictvím dostupných adres elektronické pošty i bez zaručeného elektronického podpisu, prostřednictvím datové schránky nebo osobně s potvrzením o převzetí písemnosti. V případě doručování zásilky prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb se zásilka považuje za doručenou dnem převzetí adresátem a v případě, že adresát zásilku odmítl převzít nebo ji uloženou nevyzvedl, třetím dnem po jejím uložení u poskytovatele poštovních služeb. Písemná forma je mezi stranami zachována i v případě doručování oznámení prostřednictvím adres elektronické pošty se zaručeným elektronickým podpisem i bez něj.

 

Kontaktní údaje pro doručování:

 

PPživě s.r.o.

třída Karla IV. 502/23

500 02 Hradec Králové

IČ: 06625738 DIČ: CZ06625738

 

  1. Prodávající sděluje, že ve vztahu ke Kupujícímu není vázáno kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

 

  1. Řešení sporů: Smluvní strany se zavazují řešit případné budoucí spory vzniknuvší z jejich smluvního vztahu nejprve smírnou cestou; případné stížnosti je Kupující – spotřebitel povinen adresovat k rukám Prodávajícího na adresu elektronické pošty na eshop@vevterine.cz. Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího – spotřebitele zašle Prodávající na adresu jeho elektronické pošty. V případě neúspěchu smírčích jednání jsou Kupující – spotřebitelé oprávněni využít možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Dozorovým orgánem vykonávajícím dohled nad ochranou spotřebitele a zajišťujícím mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je v tomto případě Česká obchodní inspekce (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, adr@coi.cz) postupující podle zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, v platném znění, na kterou je možné obrátit se s návrhem na zahájení mimosoudního řešení sporu prostřednictvím kontaktů uvedených na jejích webových stránkách www.coi.cz. V případě neúspěchu výše uvedených způsobů smírčích jednání mohou být spory předloženy českým soudům, přičemž budou aplikovány české hmotně a procesně-právní normy, a to i v případě existence mezinárodního prvku ve smluvním vztahu.

 

  1. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (internet, telefon aj.) použitých pro uskutečnění objednávky Kupujícího, uzavření kupní smlouvy či následné komunikace s Prodávajícím jsou hrazeny v běžné výši závislé na tarifu poskytovatele, jehož služby Kupující využívá. Každá ze stran smlouvy nese své takto vynaložené náklady sama.

 

  1. Smlouva uzavřená s Kupujícím je včetně obchodních podmínek archivována u Prodávajícího v elektronické podobě, a to za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím osobám. Na písemnou žádost Kupujícího mu Prodávající smlouvu včetně VOP platných v době jejího uzavření na základě svého předchozího uvážení zpřístupní. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z těchto VOP, v nichž je proces uzavírání smlouvy jasně a určitě popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky svou objednávku údaje v ní obsažené zkontrolovat a případně změnit či opravit. Znění obchodních podmínek tvoří přílohu uzavírané kupní smlouvy a je tak umožněna jejich archivace i ze strany Kupujícího.

 

  1. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě platného živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Orgánem státního dozoru je Česká obchodní inspekce, jak je uvedeno v odst. 3.

 

  1. Uzavřením kupní smlouvy na sebe Kupující přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu ust. § 1765 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V případě mimořádných událostí a zásahu tzv. vyšší moci (přírodní katastrofa, válečný konflikt, pandemie apod.) či výpadku informačních systémů nenese loono odpovědnost za nefunkčnost webových stránek e-shopu či jeho částí, za vyčerpání zásob zboží či za opožděné dodání zboží Kupujícímu a škodu z toho vzniklou. Prodlení s plněním smlouvy vzniklé na straně Prodávajícího z důvodů dle předchozí věty není důvodem pro odstoupení od smlouvy či jiné ukončení smluvního vztahu, nedohodnou-li se strany výslovně jinak.

 

  1. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webovou stránku a její rozhraní, jakož i veškeré materiály publikované na webových stránkách e-shopu Prodávajícího podléhají ochraně autorského práva a jiných právních předpisů. Produkty a služby, které jsou na webových stránkách e-shopu uvedeny, informace o nich a o jejich vyobrazení mohou být chráněny dalšími právy dotčených osob. Názvy a označení výrobků, služeb, firem a společností mohou být registrovanými obchodními známkami příslušných vlastníků. Kupující se zavazuje nevykonávat činnost, která by jemu nebo třetím osobám umožnila neoprávněně zasáhnout či užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní Prodávajícího. Kupující není oprávněn použít při využívání webového rozhraní Prodávajícího mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní e-shopu. Webové rozhraní Prodávajícího je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv třetích osob – zejména ostatních zákazníků Prodávajícího a který je v souladu s jeho určením. Prodávající není odpovědné za chyby vzniklé v důsledku zásahu třetích osob do jeho webových stránek nebo v důsledku užití webové stránky třetí osobou v rozporu s jejím určením a účelem.

 

  1. Prodávající upozorňuje, že informace na webových stránkách e-shopu jsou zčásti přebírány i od třetích stran a mohou obsahovat věcné či technické nepřesnosti či typografické chyby a rovněž mohou být aktualizovány bez předchozího upozornění. Prodávající je oprávněn kdykoliv bez předchozího upozornění změnit produkty či služby v e-shopu a negarantuje věcnou správnost jejich obsahu. Prodávající nenese vůči jiné straně odpovědnost za přímé, nepřímé, mimořádné nebo jiné následné škody, způsobené použitím informací z jejích nebo odkazovaných webových stránek, včetně ušlého zisku, vynaložených nákladů aj.

 

  1. Prodávající je v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, v platném znění oprávněno zasílat všem Kupujícím, s nimiž uzavřelo kupní smlouvu, na adresu jejich elektronické pošty obchodní sdělení směřující k přímé i nepřímé podpoře Prodávajícího (a to i v rámci newsletteru loono). Kupující je oprávněn zasílání sdělení dle tohoto odstavce výslovně odmítnout před odesláním své objednávky. Neučiní-li tak, má možnost odmítnout zasílání obchodních sdělení v každé jednotlivé e-mailové zprávě Prodávajícího obsahující obchodní sdělení, a to způsobem tam uvedeným.

 

 

X.

Kupující – jiný subjekt a ochrana údajů

 

  1. Ochrana osobních údajů zákazníků – Kupujících – jiných subjektů je zabezpečována v souladu s právními předpisy ČR a EU. Prodávající prohlašuje, že osobní údaje poskytnuté mu Kupujícím – jiným subjektem považuje za důvěrné, v maximální možné míře je chrání obdobně jako údaje spotřebitelů, a tyto budou použity a zpracovány pouze k uskutečnění plnění dle kupní smlouvy, k plnění povinností prodávajícího plynoucích ze zákona (kupř. v souvislosti s daňovými povinnostmi), případě v rámci marketingových akcí, avšak vždy v souladu s příslušnými právními předpisy, což Kupující – jiný subjekt přijetím těchto VOP bere na vědomí.

 

  1. Kupující – jiný subjekt je povinen uvádět ve styku s Prodávajícím pravdivé a správné údaje a je povinen bez zbytečného odkladu informovat Prodávajícího o jejich změně. Prodívající správnost a pravdivost údajů Kupujícího – jiného subjektu neověřuje. Kupující – jiný subjekt přijetím těchto VOP potvrzuje správnost jím uvedených údajů a prohlašuje, že byl poučen o skutečnosti, že se z jeho strany jedná o dobrovolné poskytnutí údajů loono. Za újmu vzniknuvší v důsledku porušení povinností Kupujícího – jiného subjektu dle tohoto odstavce odpovídá Kupující – jiný subjekt.

 

  1. Kupující – jiný subjekt bere na vědomí, že loono je oprávněno pověřit zpracováním osobních údajů třetí osobu, jakožto tzv. zpracovatele. Prodávající se zavazuje nepředávat údaje Kupujícího – jiného subjektu jiným osobám než osobám přímo spolupracujícím s prodávajícím při prodeji zboží, případně osobám zabezpečujícím platební styk mezi stranami či dodání zboží nebo osobám spolupracujícím s Prodávajícím v souvislosti s jeho činností.

 

4 Údaje Kupujícího – jiného subjektu jsou zpracovávány na dobu nezbytnou k plnění závazků plynoucích ze smluvního vztahu, nejdéle na dobu 10 let, a v elektronické podobě.

 

  1. Prodávající zpracovává údaje v souladu s příslušnými právními předpisy. V opačném případě je Kupující – jiný subjekt oprávněn loono na rozpor upozornit, požádat jej o vysvětlení a žádat nápravu vzniknuvšího závadného stavu.

 

  1. V případě žádosti Kupujícího – jiného subjektu o informaci o zpracování jeho údajů, předá Prodávající Kupujícímu – jinému subjektu tuto informaci. Prodávající je oprávněno požadovat za poskytnutí informace dle předchozí věty přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné k poskytnutí informace.

 

  1. Pravidla ochrany osobních údajů Kupujících – spotřebitelů jsou popsána v samostatném dokumentu dostupném před odesláním objednávky v e-shopu.

 

 

XI.

Závěrečná ustanovení

 

  1. Smluvní vztah vznikající mezi Prodávajícím a Kupujícím při uzavření kupní smlouvy jakož i tyto všeobecné obchodní podmínky se řídí právními předpisy České republiky a zejména pak příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě, že smluvní vztah obsahuje mezinárodní prvek, sjednávají smluvní strany pro veškeré případy užití českého práva hmotného i procesního.

 

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne jejich uveřejnění na webových stránkách e-shopu Prodávajícího a platí v příslušném znění pro veškeré objednávky učiněné v den jejich zveřejnění či později. Prodávající si vyhrazuje právo jednostranné změny těchto obchodních podmínek. Dnem uveřejnění nových VOP se ruší obchodní podmínky předchozí; to však nemá vliv na smlouvy uzavřené před účinností nových VOP a z nich plynoucí práva a povinnosti smluvních stran. Pro účely kupní smlouvy a z ní plynoucích práv a povinností jsou vždy rozhodné obchodní podmínky účinné ke dni odeslání objednávky Kupujícím.

 

  1. Je-li některé z ustanovení VOP neplatné či neúčinné nebo stane-li se jím, nemá to vliv na platnost a účinnost obchodních podmínek a uzavřené smlouvy jako celku a je-li to možné, užije se místo neplatného, popř. neúčinného ustanovení takové ustanovení obchodních podmínek nebo zákona, které je mu svým účelem a smyslem nejbližší.

 

  1. Zvláštní ujednání mezi Prodávajícím a Kupujícím obsažená ve smlouvě nebo jinak písemně zachycená mají přednost před ustanovením těchto obchodních podmínek.

 

  1. Kupní smlouva s Kupujícím je uzavírána a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Pokud pro potřeby smluvního vztahu mezi Prodávajícím a Kupujícím vznikne překlad textu smlouvy a obchodních podmínek do jiného jazyka (např. v rámci anglické verze e-shopu), platí, že v případě sporu o výklad smlouvy a VOP je rozhodný výklad smlouvy a VOP v českém jazyce.

 

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 21. října 2020